2006/01/10

Sundsvall music awards

Åh... Det är snart dags för det vartannat år återkommande arrangemanget som jag tycker så bra om! Det är den lokala Grammisgalan där det Sundsvalls musikliv står i centrum för en kväll. Det delas ut priser i olika kategorier och det är faktiskt både lite glitter och glamour under aftonen.

Kolla in länken och se vilka som är nominerade.

Jag ska dit och bevaka det hela. Det har jag fått göra varenda gång hittills och det är något jag verkligen uppskattar. Thank's boss B!

Sundsvall är en mittemellan-stad då det gäller musik. Det finns många bra band och producenter som anlitas av riksartister. Några band och personer har lyckats riktigt bra, andra kämpar på.

Lars Bygdén är en av de senare. Han har sjungit i bandet Thousand dollar playboys och släppte ifjol sin solodebut. Det är en skiva jag varmt rekommenderar till alla och envar. Varm musik, varm stämma, sångtexter med mening och innehåll.

Ur livesynpunkt är staden inne i en rejäl formsvacka. Det mumlas i vrårna om att Debaser är på väg att etablera sig här, och det är något jag minst sagt skulle uppskatta om det visar sig bli sanning.

Nu ska här käkas macka och drickas te innan det är dags för jobb och – surprise! – möte...
//M


PS. Lars Bygdén är minsann nominerad i till ett alternativt pris i Manifest 2006. Kategorin är Visa/singer-songwriter och han nomineras för plattan ”Trading happiness for songs”. De andra nominerade är Frida Hyvönen, Hello Saferide, Christian Kjellvander och Billie the vision and the dancers. Hur bra är inte den konkurrensen då? Frida, Hello Saferide och Christian är favoriter här, och jag kan bara inte välja...


Andra bloggar om: , , , ,

1 comment:

Unknown said...

Vad det låter roligt med en "liten Grammisgala"!

Hoppas att bevakningen går bra och att dina favoriter vinner allt.