2006/01/16

Rockande björnar

Så var då Aftonbladets gala avklarad. Rockbjörnarna har delats ut i afton.

”Pöbeln” har sagt sitt.

And here are the results: *tada*
Årets svenska manliga artist: Darin
Årets svenska kvinnliga artist: Laleh
Årets svenska grupp: Bodies Without Organs
Årets svenska nykomling: Laleh
Årets svenska låt: Timbuktu – ”Alla vill till himmelen men ingen vill dö”
Årets svenska album: Kent – ”Du & Jag Döden”
Årets utländska artist: James Blunt
Årets utländska grupp: Green Day
Årets utländska låt: James Blunt – ”You’e beautiful”
Årets utländska album: Madonna – ”Confessions on a dance floor”

Manliga artist? Manliga? Hallå! Darin och ”manlig” går inte ihop! Men... Okej. Årets pojkartist 2005 var då Darin. Jag förstår flickorna som röstat, även om jag INTE håller med dem.

Det gör jag däremot när det gäller årets kvinnliga och årets svenska nykomling. Mina rop skallar fortfarande ”Laleh åt alla”.

Årets grupp? Äsch. Inte då. Kent med årets album? Eh. Nej och åter nej. Men de trogna fansen röstar alltid på Kent. Därför vinner de alltid när folket får avgöra. Kanske de borde bli aktuella för Melodifestivalen? ;-)

Årets svenska låt? Varför inte? Det är sommaren 2005 ordentligt! Timbuktu regerade. Och live var han en skön upplevelse.

James Blunt är överskattad. Tycker att hans låtar är extremt sönderspelade. Slipper gärna undan en stund. Green Day som årets utländska grupp? Ja, varför inte? Jag skulle inte röstat på dem, men MTV-kidsen har inte helt fel faktiskt.

Årets utländska album är inte heller det nån överraskning. Madonna kan släppa vadsomhelst och vi köper det. Alltid. Men, Madonna är Madonna och ”Confessions on a dance floor” svänger.

Andra bloggar om: ,

No comments: