2006/01/28

Romantiker?

Nej. Jag är ingen romantiker. Inte på långa vägar. Jag och sambon firar 12 förlovade år i dag. Och vad gör då jag? Jo, jag har mig en girls night out. Till mitt försvar ska sägas att sambon de senaste fem åren tillbringat denna bemärkelsedag på en skoter i fjällen med the boys. Så, jag lämnar inte en ledsen man ensam hemma. Han är van. Jag är van. Vi gör massor av saker tillsammans, men vi gör också massor av saker var för sig. Det trivs jag med. Och det trivs även han med.

Så joller med blommor, sitta vid levande ljus och tindra med ögonen, det ligger inte för mig. Vi har våra egna vis att visa kärlek på.

Vi har tittat på skotrar i dag. Det känns lite lönlöst med tanke på att det är fem grader varmt ute och extremt slaskigt. Att lägga ut femti lakan för en sak som man kan använda ett par helger på ett år känns dumt. Vansinnigt dumt. Och då är femti lakan en billig skoter.

Nu ska jag ladda med lite AC/DC och vänta in flickorna.

2 comments:

Anonymous said...

Kosta vad det vill,, men jixes så kul man har med en skoter.

Unknown said...

12 år??!!

Jisses! :)