2006/01/05

En tuff natt

Om du bor i ett hus som är uppdelat i olika bostäder kanske du känner igen problemet.

Jag är inte den som klagar. Inte så ofta i alla fall. Jag kan ta en hel del musikspelande och andra ljudbilder, rätt så mycket dessutom.

Men i natt. Huuu... Jag höll på att få sammanbrott på grannarna. I en lägenhet satt ett helt koppel av tonåriga pojkar och brölade. I en annan lägenhet satt någon och spelade piano. KLOCKAN TVÅ PÅ NATTEN...

Tonårspojkarna har jag viss förståelse för. Jag kommer minsann ihåg hur det var själv, och minns att R:s grannar klagade rätt så friskt på våra tonåriga gettogethers... Men den vuxna människan som väljer att spela piano mitt i natten... Oh my gosh så irriterande.

När jag liks är igång med klagandet. Jag har svårt för att höra Ulf Lundells ”Öppna landskap” och Dire Straits ”Money for nothing” efter att grannar spelat sönder dem ytterligare. Upprepade spelningar av samma låt under flera dygn kan knäcka även den uthålligaste grannen...

Nu klurar jag själv på vad jag ska spela för dem. Om och om och om igen...

2 comments:

Anonymous said...

När jag jobbade på olika sydsvenska blad på kvällarna hade jag mer problem med att grannarna väsnades på morronen...

Ha så roligt som du kan och var så hemlig som du vill. Och välkommen till bloggosfären!

Anonymous said...

Fasen vad sånt är jobbigt!
Jag lever då under en granne som renoverar. Såga, spika, borra, har den fan gjort i FEM VECKOR. Jag tar snart in på hotel!