2006/01/15

Kommenterar kommentar

Dansbandern Nystås, som skapat sig ett namn genom att skriva krönikor om allt som rör dansbandens värld, kommenterar självklart Torgny Melins, bandet som jag omnämnt här.
Han påstår att männen i Torgny Melins menar allvar med musiken. Jag tvivlar inte heller på det. Men det hindrar ändå inte att jag kommer att dra på smilbanden åt ”Dansbander” under en tid framöver. (Alltså, jag ler åt Torgny Melins, inte åt Nystås som jag respekterar som skribent.)

Jag har också tjuvlyssnat på ett par spår till från skivan, och som gammal dansbanegäst (det var evigheter sedan, och det fanns inte mycket annat att roa sig med på byn om man nu inte ville supa sig drängfull) kan jag villigt erkänna att ”Yours to keep” har stor potential.

Men, om nu herrarna i Torgny Melins menar allvar med den här plattan. Var ska de ta vägen härnäst? Ska de återgå till sin gamla repertoar när nästa skiva närmar sig? Eller ska de leta reda på nåt annat band och skapa nya hits av gammal skåpmat?

Andra bloggar om: ,

1 comment:

Anonymous said...

Making money on the internet is easy in the underground world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]seo blackhat[/URL], You are far from alone if you haven’t heard of it before. Blackhat marketing uses little-known or little-understood ways to generate an income online.