2009/01/01

Ams och Elo

Elo råkade illa ut vid hockeymatchen och jag har varit rätt orolig för hennes del. Men det kan fortfarande gå bra, och jag hoppas, hoppas, hoppas att det gör det.

Sen ringer de och säger att Ams inte har långt kvar att leva. I dag fick jag ett meddelande som sa att hon inte längre finns ibland oss. Det är sorgligt. Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det är skönt för hennes del. Även om jag vet att hon gärna kämpade vidare för livet. Men livet låter sig inte alltid hanteras... Hoppas att det finns trädgårdar att pyssla i och en massa trevliga saker att ta itu med och långa promenader med hundar där du är nu Ams…

2 comments:

Anna said...

Är det dags för ännu en sån där jobbig period för dig?

Ta hand om dig själv, Mona!

:kram:

Sara said...

Så himla ledsamt, både och. Hälsa Elo från oss när du pratar med henne.//SARA