2009/01/10

Genomtrött

Lyckades inte somna i natt. När sambon klev upp halv sex för att åka på fasterns begravning hade jag fortfarande inte lyckats. Nio ringde telefonen, upp och ut. Ner till stan. Städa lägenhet kändes inte särdeles lockande. Men lite fick jag undan i alla fall, dessutom var en spekulant och inspekterade. Får se på måndag om det blir affär eller inte. Med tanke på att jag helst slipper undan annonserande och hela baletten vore det rätt skönt.

Innan skallebanken drev mig från stan västerut i jakt på sängen hälsade jag på Elo. Det var väldans skönt att få se henne och prata lite, även om det blev en kort sväng. Men, jag lär ju ska ner endera dagen för att ta itu med städningen på riktigt, så jag får fler chanser.

Sen hem och raka spåret ner i sängen. Tre timmar senare var jag väl inte som folk är mest, men åtminstone nära på. 13 missade samtal på mobilen, och inte ett endaste har jag orkat ringa tillbaka på... Men det kommer en morgondag, och om jag kryper ner i sängen nu så kanske, kanske, kanske jag kan utnyttja den som vanlig människa.

1 comment:

Anna said...

Hoppas verkligen att du fått till sömnen och att bankandet i huvudet har gett med sig.

Håller tummarna för lägenhetsaffär!!!

:kram: