2009/01/29

Svenska klassiker

Kan inte sova. Men det hör ju till nu i min ålder :-) så jag kliver helt enkelt upp och lyssnar på Gunnar Wiklund, Monica Zetterlund, Anita Lindblom, Per Myrberg, Mona Wessman och alla de andra i ett mörklagt hus.

Jag vaknade innan sambons klocka satte igång. Låg på aga antar jag, funderar på hur jag ska lösa dagen. Ams begravs i dag i Härnösand. Jag ska åka ner till Stockholm en dag tidigare för att vända tillbaka dygnet på rätt köl. Behöver komma ner i hyfsad tid så att jag kan handla på nåt närbeläget utan att behöva anstränga benet för mycket. Åker jag 14:11-tåget går det bra, åker jag 18:11 går det mindre bra. Åker jag det tidigare hinner jag dock inte till Härnösand. Så jag velar.

Ska jag vara enögd och se till mitt eget bästa åker jag inte till Härnösand. Men jag vill ju visa henne min respekt. Och då borde jag sannerligen åka dit...

Jisses.

Så medan Lill-Babs sjunger ”Hör min samba” funderar jag. Hit och dit.

1 comment:

Anonymous said...

Freddie Mercury - Livin on my own rullar i winampen här..