2007/07/20

Frågor.

Brukar inte fylla i dessa, men jag gör ett undantag bara för att få nån form av action på hemsidan... (lånat via DeepEds vän Trulsa.)


1. How old will you be in five years?
37.

2. Who did you spend at least two hours with today?
Mina arbetskamrater. Överraskad?

3. How tall are you?
168

4. What do you look forward to most in the next six weeks?
Semester! Innan dess Storsjöyran!

5. What's the last movie you saw?
Jag såg faktiskt ”Djävulens advokat” med ett öga på jobbet.

6. Who was the last person you called?
Tryckeriet. Allt grönt.

7. Who was the last person to call you?
Tryckeriet. Signal för hemgång!

8. What was the last text message you received?
Det är klart det! Linda, som jag ska dejta på Yran.

9. Who was the last person to leave you a voicemail?
Öhm... Brånis tror jag.

10. Do you prefer to call or text?
Sms. Är beroende...

11. What were you doing at 12am last night?
Tittade på ”Trollkarlen från Oz”

12. Are your parents married/divorced?
Gifta.

13. When did you last see your mom?
Hm... Det bör vara tre veckor sedan. Har inte varit hem då jag jobbat intensivt. Två lediga dagar av 20.

14. What color are your eyes?
Gröna.

15. What time did you wake up today?
Halv tolv. Skäms inte för det, la mig efter tre.

16. What are you wearing right now?
Tröja, trosor. Har slängt av mig jeansen efter promenaden, det är tokvarmt inne hos oss.

17. What is your favorite Christmas song?
En? Jösses. Jag och välja julsång. Ääääälskar jul... Men okej, Elvis Presleys ”Santa Claus is back in town”.

18. Where is your favorite place to be?
Tallnäset, Graninge. Mitt paradis.

19. Where is your least favorite place to be?
Där det är tråkigt.

20. Where would you go if you could go anywhere?
Massor av platser. Kina, Ryssland, Alaska. Afrika. Australien. Spännande platser med upplevelser.

21. Where do you think you'll be in 10 years?
Tja. På en tidningsredaktion troligen. I övrigt, i ett hus med sambon, kanske en eller två hundar.

22. Do you tan or burn?
Brun, efter lååånga stunder ute. Det tar tid. Jag är inte som pappa som bara behöver visa sig utomhus för att bli brun.

23. What did you fear was going to get you at night as a child?
Ormar. Det är det fortfarande.

24. What was the last thing that really made you laugh?
Torgny på jobbet.

25. How many TVs do you have in your house?
En.

26. How big is your bed?
140. Loftet inrymmer inte fler centimetrar än så.

27. Do you have a laptop or desktop computer?
En laptop och en stationär. Och så en till som inte är inkopplad, även den stationär.

28. Do you sleep with or without clothes on?
Endera eller, det beror på temperaturen.

29. What color are your sheets?
Vita.

30. How many pillows do you sleep with?
Två. En för huvudet, en för benen.

31. What is your favorite season?
Hösten. Löven, färgerna, dofterna.

33. What do you like about winter?
En kall dag med rimfrost och solsken. Ljuset blir underbart.

34. What do you like about the summer?
Varma, ljusa sommarnätter. Soliga dagar med bad i Graninge.

35. What do you like about spring?
Ljuset.

36. How many states/provinces have you lived in?
Tre.

37. What cities/towns have you lived in?
Stockholm. Östersund. Sundsvall.

38. Do you prefer shoes, socks, or bare feet?
Barfota! Har inte strumpor alls under sommaren.

39. Are you a social person?
Ja, det tycker jag nog.

40. What was the last thing you ate?
Gula plommon.

41. What is your favorite restaurant?
Saffran i Sundsvall. Mumsiga tapas. Och så sushistället på Sjögatan.

42. What is your favorite ice cream?
Vaniljglass.

43. What is your favorite dessert?
Chokladpanacotta med rommarinerade jordgubbar.

44. What is your favorite kind of soup?
Rabarbersoppa. Kall.

45. What kind of jelly do you like on your PB & J sandwich?
Eh... Inte alls tack.

46. Do you like Chinese food?
Ja då. Bara det inte är friterat.

47. Do you like coffee?
Massvis. För mycket. Hela tiden. Med mjölk tack.

48. How many glasses of water, a day, do you drink on average?
Tre, fyra, fem kanske.

49. What do you drink in the morning?
Kaffe.

51. Do you sleep on a certain side of the bed?
Ja, den högra. Eller den som är närmast väggen.

52. Do you know how to play poker?
Japp. Gillar det också.

53. Do you like to cuddle?
Nej, är inte så kramig av mig.

54. Have you ever been to Canada?
Nej, inte än.

55. Do you have an addictive personality?
Ibland...

56. Do you eat out or at home more often?
Ungefär fifty-fifty.

58. Do you know anyone with the same birthday as you?
Nej.

59. Do you want kids?
Pass.

60. Do you speak any other languages?
Ett. Fast förstår en del franska också.

61. Have you ever gotten stitches?
Ja, på armbågen där jag har ett stort ärr. Och i munnen efter stort ingrepp vid visdomstandshelvetet.

62. Have you ever ridden in an ambulance?
Näpp.

63. Do you prefer an ocean or a pool?
Havet. Fast hellre insjö.

64. Do you prefer a window seat or an aisle seats?
Gärna fönster, men är inte så kinkig.

65. Do you know how to drive stick?
Ja. Fast jag har inget körkort...

66. What is your favorite thing to spend money on?
Nöjen. Böcker och musik.

67. Do you wear any jewelry 24/7?
Inte just nu. Min ring är trasig...

68. What is your favorite TV show?
Just nu ”Jericho”, men har ju bara sett två avsnitt än så länge.

69. Can you roll your tongue?
Eh... Har inte provat. Jo... Det kan jag tydligen!

70. Who is the funniest person you know?
Maria! Helt klar en av dem!

71. Do you sleep with stuffed animals?
Nej, men har gjort. Mitt jellon lever än.

72. What is the main ring tone on your phone?
Vargar som ylar, men har nästan alltid ljudet avstängt.

73. Do you still have clothes from when you were little?
Ja, mamma har.

74. What red object is closest to you right now?
Jöggas modellbil i bokhyllan.

75. Do you turn off the water while you brush your teeth?
Ibland, men inte alltid.

76. Do you sleep with your closet doors open or closed?
Stängda. Varför ska de stå öppna för?

77. Would you rather be attacked by a big bear or a swarm of bees?
En björn, de är inte så aggressiva här i sköna Sverige...

78. Do you flirt a lot?
Inte vad jag vet, men har fått höra att det verkar som att jag flirtar när jag i själva verket bara är trevlig eller uppenbart intresserad av en människas kunskaper eller person, utan att jag för den sakens skull är attraherad.

79. What do you dip a chicken nugget in?
Gillar inte friterat...

80. What is your favorite food?
Hm. Grillat.

81. Can you change the oil on a car?
Ja, men det var evigheter sedan...

82. Have you ever gotten a speeding ticket?
Nej, har ju inget körkort...

83. Have you ever run out of gas?
Nej, har ju inget körkort...

84. What is your usual bedtime?
Mitt i natten, eller tidigt på morgonen om du så vill.

85. What was the last book you read?
”Levande begravd” av Peter James

86. Do you read the newspaper?
Alltid.

87. Do you have any magazine subscriptions?
Sweden rock magazine och Pondus

88. Saknas tydligen.

89. Do you watch soap operas?
Det händer. Framför allt om jag kliver upp på förmiddagen och slöar innan jobbet.

90. Do you dance in the car?
Dansar i bilen? What? Nej det gör jag inte.

91. What radio station did you last listen to?
P1. Sommarpratarna hör till.

92. Who is in the picture frame closest to you?
Elvis Presley, en svartvit bild ur ”68' comeback special”.

93. What was the last note you scribbled on a piece of paper?
Nåt jobbrelaterat.

94. What is your favorite candle scent?
Gillar inte doftljus. De luktar så syntetiskt oftast.

95. What is your favorite board game?
Alfapet. Och Så det kan låta. Och TP... Älskar sällskapsspel.

97. When was the last time you attended church?
Jag var på begravning i vintras.

98. Who was your favorite teacher in high school?
Filosofiläraren. Roliga diskussioner.

99. What is the longest you have ever camped out in a tent?
En vecka i fjällen.

100. Who was the last person to do something extra special for you?
Jögga. Han hämtade mat till mig och AK på jobbet.

No comments: