2007/07/31

Back in business

Sitter i en liten lya i Sundsvall och tänker på att jag har en veckas arbete kvar innan det är dags för semester. Kurerar förkylning efter rännande på festival och gårdagens möhippa. Och jag tänker på att alla planer vi lagt upp för nästa vecka spruckit. Det lär inte bli något Danmark, och som det ser ut nu blir det heller inget Göteborg. För egen del kan jag tänka mig en lugn vecka, sitta i någon av stugorna och läsa böcker. Vila, vila, vila. Kanske göra någon kortare utflykt. Ta med ett tält och sovsäckar. En raid över gränsen till Norge, eller en tvådagars till södra Lappland. Något lite lugnare. Men sambon vill annat. Större pryttlar.

Det är lite tomt. Yran är över. Jag saknar musiken, umgänget. Jag är nog till och med lite ledsen, jag vet ju inte om det blir någon Yra för mig nästa år. Om jag säger ja till Bladet kan det bli lite svårt. Å andra sidan finns det rätt mycket kul att göra i storstan också...

Ledig i dag. I morgon inleds sommarens sista arbetsvecka. Sedan är det otroligt nog semester.

Semester... Mmmmm.... Smaka på det ordet...

No comments: