2007/07/14

Ett

Sov till ett i dag. Är fortfarande seg. Kroppen knakar, lederna är sega och orörliga. Hostan håller i sig, men börjar lätta. Tror jag.

Lägenheten ser ut som en krigszon. Jag vadar genom bråte, brottas med klädhögar som gör plötsliga utfall, blomman i fönstret morrar ilsket och kräver vatten, mjölken i kylen har surnat och disken ska vi inte tala om...

Så nu står jag här och försöker avgöra vad i mitt Itunes som kan få mig att städa. Elvis? Guns'n'roses? Metallica? Nej inte Metallica, jag är fortfarande bitter. Sven Zetterberg och Bluesbandet? Blues känns helt rätt. Mycket rätt... *bläddrar vidare* Sofia Karlsson? Njae... Måste ha lite tempo. Stones? Hm... Kanske. Men där! Där är det som jag behöver! En dos Dropkick murphys! Klockers....

Återkommer när freden har återinträtt i Monaihallens bostad....

1 comment:

Anonymous said...

Howdy!
Upptäckte en glömd artist i helgen.
Nisse Hellberg. Spelar blues/rock nu för tiden.. med stå bas ..härligt instrument.
Såg han i Järvsö med Chuck Berry och Status Quo. Var en riktig trevlig afton. Fast status körde lite väl högt med diskanten. Trumhinnorna höll på att sprack på publiken.. Men ös var det!