2006/02/03

Sweden rock

By the way. Jag är fortfarande inte helt övertygad om att åka på Sweden Rock Festival i år. Det är första gången på många år som jag inte är helt inställd på det. Och då är det ju redan februari och sommarens planer brukar var påbörjade.

Whitesnake och Deep Purple som headliner. Jahapp... Visst, jag begriper Deep Purples storhet. De är en viktig del av musikhistorien, ett band som banat väg för mycket av dagens rock tillsammans med Zeppelin och Sabbath. Men... Det känns inte som om det är värt att kuska hela vägen för gubbarna i Purple... Och Whitesnake såg jag senast 2003, primadonnan Coverdale vad som sig bör en ja... primadonna. En skönsjungande sådan visserligen. Men de har inte gjort en massa nytt sedan dess som jag vill höra live.

Men... Det är ju som så, när man väl är på plats springer man ändå runt och lyssnar på allt möjligt. Lite här och lite där, och så lite till där. Och det är ju alltid lika roligt. Om det inte regnar då.

Klara band so far:
WHITESNAKE (UK) - Headliner
DEEP PURPLE (UK) - Headliner
JOURNEY (US)
VENOM (UK)
CELTIC FROST (CH)
W.A.S.P. (US)
GAMMA RAY (D)
KROKUS (CH)
JEFF HEALEY BAND (CAN)
STRYPER (US)
CACTUS (US)
GEORGE THOROGOOD & The Destroyers (US)
THE SENSATIONAL ALEX HARVEY BAND(UK)
ANVIL(CAN)
CATHEDRAL (UK)
MOLLY HATCHET (US)
DORO (D)
THE SWEET (UK)
EASY ACTION (S)
NEVERMORE (US)
METAL CHURCH (US)
FROM BEHIND (S/UK/US)
BLITZKRIEG(UK)
LORD BELIAL (S)
EVERGREY (S)
FIREWIND (GR/S)
JADED HEART (D)
RAISE HELL (S)
THE STORYTELLER (S)

Andra bloggar om: ,

2 comments:

Fisso said...

Otroligt tunt program!
Finns nästan inget av intresse!

Linsa said...

Personligen kan jag åka på festival bara för få att se Whitesnake, men även när det ser dåligt ut på pappret så brukar det vara en upplevelse utöver det vanliga. Man hittar ju alltid nåt nytt som man inte visste fanns.