2006/02/21

Stuck in the middle with you

Jag har fastnat för ”Commander in chief”, fyrans serie om USA:s första kvinnliga president som spelas av Geena Davies. Den intresserar mig, främst relationerna. Davies gör som vanligt ett excellent arbete som skådespelare. Jag har inte sett ett endaste avsnitt av ”Vita huset” så jag kan inte jämföra de två serierna, och för mig spelar det inte någon roll om serien, som somliga hävdar, är en kampanj för att lobba för mrs Clinton.

Jag bara tycker om den förströelse serien ger mig. En stunds underhållning då jag inte behöver fundera så mycket. Bara se och ta in.

Sånt kan vara nog så viktigt ibland.

Annars grumsar jag lite över att missa en trevlig fest i Östersund nu till helgen. Mina gamla kollegor ska ordna en hårdrocksfest med käk, öl och massvis med bra musik, dessutom en hel del utklädda människor. Men, jag tröstar mig med att R har sitt trettioårsbaluns, så jag har en god anledning att missa partajet.

Men nog är det konstigt att allt trevligt krockar... Annars kan man sitta hemma, helg efter helg efter helg... Närå. Jag är inte sysslolös. Och jag gör trevliga saker.

R funderar för övrigt på om vi ska åka på Sweden rock till sommaren. Jag har så svårt att bestämma mig... Det hör inte till mina vanor, att vara velig. Men i år vet jag bara inte. Jag vet ju att det alltid är roligt där. Jag vet ju att jag kommer att få se massor av bra band. Men ändå. Programmet är inte så lockande hittills. En massa som jag redan upplevt live, en del som jag visserligen gärna ser igen, men ändå... Det skulle vara för Alice skull då. Det är han som kan bli tungan på vågen, droppen i bägaren, magneten som får mig att fatta beslutet. För visst vore det roligt? (Ja... OM jag slipper sova i tält och hittar ett fiffigt sätt att ta mig dit på, gumman har blivit bekväm på gamla dar ;-)

No comments: