2007/02/03

Rapport

Har varit ute hela dagen, åkt hundspann och grillat mackor.

Men nu är jag åter.

Och jag lyssnar.

Elin Lanto. Hm. Temat känns igen. Har hon norpat Nannes öron också? Catchy, en sån där låt man blir galen på.

Andersson & Gibson. Simon & Garfunkel? Typ. Vackra stämmor. Trevlig akustisk gitarr. Zzzzzz...nark... Hoppla! Det händer saker i mitten. Steelguitar. Ojsan. Men texten är så infernaliskt återupprepande.

*håller i mig lite* Anna Book. Wooozaa... Schlagerdisko. Iiiiiih!

Addis Black Widow. Trevande inledning. Lite otäckt nästan... Alien har landat och väser mig i örat. Typ. Nananananandet funkar. Men njae...

Andreas Lundstedt. Shaky shaky! Väldigt mycket. Jag känner igen. Hm... Lite 70-talsdisko kombinerat med etnorytmer. Ajajaj... Och så en "stop" som Darin eller Justin.

Tommy Nilsson. Ey! Pripps blå! Trevlig melodi. En fin en bit som tanten på berget skulle säga. Zzzzzz...nark. Men refrängen säger mig att Tommy går vidare. Japp.

Sofia? Grekland. Zorba. Turkiet. Det är Elena och han med puss-pusslåten. Arkan? Tarkan? Det gillas fortfarande antar jag. Går också vidare. Zzzzz...nark.

Uno & Irma.Mer tempo än vad jag trodde från början. Hans röst tar över när de sjunger tillsammans. Inte helt oävet. Trallillall.

Jag tror på de tre sista. Men herr Lundstedt kan också kvala in. Främst tror jag på Tommy.

Obs. Jag tror. Det innebär inte att jag gillar. Basta.

No comments: