2007/01/31

Säkert!

Det är säkert, Annika Norlin på svenska är bättre än vad jag föreställt mig. Ett som är säkert är att skivan som släpps 7 februari kommer att bli väl mött.

Annika Norlin aka Hello saferide aka Säkert!

Mycket säkra texter. Underhållande. Än så länge, har bara lyssnat på de fyra första spåren so far, tycker jag om arrangemangen. Synthigt depp i ”Det kommer bara leda till nåt ont”. Me like. Det är säkert. Gitarrerna i ”Någon gång måste du bli själv”.

Det enda problemet jag har är en del av uttalen av vissa vokaler. Ibland är det a, ibland ä, ibland e. Jag kan inte säga att det är dialektalt. Snarare tror jag att hon lider av samma åkomma som jag gör. Den där när man plockar upp uttal från dem man umgås med. Det kan ibland ge vissa konsekvenser. Är det amerikanskt? Eller är det jamskan som matats med vänners dialekter? Jag vet inte, men det är nåt med uttalet...

Å! Introt till ”Sanningsdan”! I like! Spattigt, indiepoppigt! Plingplong och snabba gitarrer.