2007/01/31

Melodi meloda

Jag åker västerut. Det är plusgrader och regn. Jag vill ha minus och snö. Och lite sol. Det blir hundspann i helgen, och om vädret är bra blir det bara så mycket trevligare.

Har planerat att lyssna på festivalbidragen på fredag, när de läggs ut på nätet. Betygsätta och tippa vinnare. Om inget oförutsett inträffar vill säga.

Tycker om att göra det. När man bara hör och inte störs av kläder och framträdande. När musiken står i fokus. Det blir så mycket tydligare vilka låtar som är starka och vilka som inte är det.

Jönköping bjuder på
1. Elin Lanto med ”Money”. Trodde att Elin gått under jorden efter sina radiohits. Jag kan fortfarande nynna på ”I won't cry”. Kan du?
2. Andersson & Gibson med ”Anything but you”. ”Catch the moon”-Stefan gjorde en trevlig liveskiva förra året, Aleena har jag noll koll på. Jag hoppas att Stefan lämnar gitarren vid sidan av scenen och bjuder lite på sig själv. Kan bli intressant faktiskt.
3. Anna Book med ”Samba sombero”. Det är omöjligt att inte ha förutfattade meningar. Såg du också på ”Så ska det låta” förstår du vad jag menar med att jag är orolig för mina trumhinnor. Och hon lär säkert dansa också... Hm. Äsch. Ska försöka att ge Anna ”ABC” en ärlig chans...
4. Addis black widdow med ”Clubbin”. Jag gillade verkligen ”Goes around, comes around”.
5. Andreas Lundstedt med ”Move”. Blir det diskobollar igen?
6. Tommy Nilsson med ”Jag tror på människan”. Å... Sååå vackert. Jag blir tårögd... (OBS! Ironi!) Eh... Well... Repeterar vad jag skrev om Anna Book. Ska försöka ge honom en ärlig chans också....
7. Sofia med ”Hypnotized”. Grekland sägs det. Okej. Men har vi inte hört det förut? Hm. Okej. Det blir nog spännande det med.
8. Uno & Irma med ”God morgon”. Det lär inte bli som Chips ”Go'morron” inte. Uno och Irma. Ja. Det är ingen oväntad kombo direkt, men det låter tråååkigt på förhand.

No comments: