2007/08/01

Namne

Jag har tagit för vana att googla mitt namn med jämna mellanrum. Det är ett bra sätt att se om de få texter jag skrivit används någonstans på felaktiga vis. Dessutom är det väl lite kul.

Roligast av allt är att jag har en namne som är involverad i BFI, Bokbranschens finansieringsinstitut AB (BFI). Jag undrar om hon också googlat på sitt namn och sett att det skrivits bokrecensioner av en annan Mona Hallén? Och jag undrar om någon annan sett det och frågat henne om hon ägnar sig åt att recensera böcker vid sidan av sitt jobb i BFI? För det ser onekligen lite komiskt ut...

Jag har fått mejl som ska till henne också. Märkligt nog har hon också en Comhem-adress. Så jag har blivit bjuden på en del lyxiga golfresor i varma länder. Första gången det hände blev jag mäkta förvånad. Jag golfar inte. Har aldrig varit intresserad av det heller. Och jag umgås inte direkt med den typen av människor som äger golfbanor runtom i världen.

Tänk om hon också fått mejl som hon inte ska ha? Typ, inbjudningar till hårdrocksmässor. Kan tänka mig att hon hoppar till vid sitt skrivbord där på Lidingö innan hon raskt förpassar mejlet till papperskorgen...

De senaste felaktiga mejlen har jag snällt svarat på och meddelat vilken adress de egentligen var tänkta att skickas till. Men en bråkdels sekund har jag funderat på att svara ja tack. Tänk att styra ut sig i Guns-tischa, trasiga jeans och en dödskallescarf och bara dyka upp vid golfbanan och presentera sig...

Sådant sitter jag och småler åt när jag har tråkigt och inte kan sova. När alla blogginlägg är lästa, och jag tröttnat på att stryka omkring på nätet i jakt på nåt underhållande.

1 comment:

Fisso said...

Klart du skall dyka upp i Guns-tischa, trasiga jeans och en dödskallescarf vid golfbanan och presentera dig. Vore ju skitroligt! Passa på!!!