2007/08/16

Töcken

Dagen har gått i slowmotion. Jag är inte riktigt i fas efter den långa färden hem.

Har bläddrat i veckans skörd av tidningar. Packat upp, tvättat och efter varje moment har jag kraschat i soffan.

Var hemma fyra i morse. Deadbeat och mörbultad i kroppen. Har sovit, men inte på långa vägar tillräckligt. Ska minsann jobba på den biten i natt.

Halmstad var trevligt, Göteborg likaså. Marstrand var regnigt men fascinerande. Har varit tråkig enligt sällskapet, men han har lärt sig en del om vårt vackra land. Tycker om att ta in kunskaper om platserna jag besöker, det finns så mycket som man inte vet något om.

Vi var ut med glidarna i Halmstad. Det var som att vara med i en komedi. Jösses så jag skrattade. De är ena riktiga lirare. Flådiga bilar, slickefrisyrer, unga flickor, stålar i massor och resvanor en annan inte ens kan fantisera om. Och de var på riktigt... Otroligt...

Återkommer senare, eller möjligen i morgon.

Och just det! I dag är det 30 år sedan Elvis dog. Har beslutat mig för att göra den där tatueringen nu. En fem centimeters-Elvis ur ”Jailhouse rock”. Ja! Jag vet... Jag är galen.

No comments: