2007/08/04

Nödvändigt ont?

Vis av tidigare krascher sitter jag nu här och har otroligt roligt. Ska säkerhetskopiera allt jag lagt in i itunes... En sisådär 50 gig. Och så fotona. Och texterna. Det blir en del... Jag borde införskaffa en separat hårddisk, men vill ändå ha allt på skiva. Hänglsen och livrem, ungefär... Bygger upp en katalog som jag ska skriva ut, vill ha ordning och reda på härligheten. Måste kolla av den stationära burken också. Det ligger en hel del på den som jag inte har i min kära powerbook...

Samtidigt som det är tråkigt njuter organisatören som bor inuti mig... Göra listor. Färgscheman. Plocka med pärmar... Det är en perversion... Måste vara. Tänker på Ugglan som kommenterade det hela med att ”jag känner ingen annan som börjar tänka i färger när det talas om schemaförslag”. Det är lite otäckt... Jag tycker OM att skissa på nya scheman. Plocka runt, lägga om, tänka på konsekvenser. Jag kanske borde ha blivit administratör i stället...

No comments: