2007/06/15

The unbeliver

”Mäh! Bloggar du?! Det trodde jag då inte om dig!”

Sagt med rynkad panna. Misstro i blicken.

”Jag förstår inte vad det är med alla som bloggar? Va? Nä jag begriper inte. Vem vill läsa sånt? En massa navelskådande bara.”

Nähä. Men förstå inte då. Men klandra för fan inte mig för att jag väljer att blogga. Och att jag bloggat i många år. Här och på andra ställen.

Vad är det som irriterar så mycket? Att det finns människor som vill uttrycka åsikter, tankar eller bara bubbla av sig, hur kan det reta folk? Jag begriper inte. Och jag begriper inte hur en vän kan vräka ur sig en massa saker på det viset. Hon fick sig en föreläsning. En skarp en.

Gillar man inte bloggar behöver man inte bry sig om dem.

Jag gillar bloggar. Surfa runt och läsa om vardagliga bestyr, om nyheter och musik. Det går att hitta så mycket roligt. Så mycket läsvärt. Det som är dynga i en persons ögon är ädelstenar i en annans.

3 comments:

deeped said...

Får jag gissa att det var en journalistkollega? ;)

Anonymous said...

Problemet är väl att folk som inte själva är aktiva i bloggosfären tror att det bara handlar om folk som skriver om vad de handlade på ICA och att de försov sig imorse. Antingen det eller mode. Men det är väl vad media vill att de ska tro, enligt min konspirationsteori. :)

Mona said...

DeepEd. Nära. En kvinna som var på väg att bli journalist. Nu ska hon arbeta med skadat gods i stället. Vet inte om det är så mycket bättre faktiskt.

Josh. Exakt.