2006/09/07

Nix

Har varit en sån där jobbig en en i dag. Vi har tvingats nixa sedan vi flyttade till stan. Det ringde så förbenat många telefonförsäljare att det blev besvärande. Efter nixningen har det avtagit men så fort någon ringer så skyndar jag mig att ”vi har nixat” innan de hunnit igenom halva presentationen. I dag har det ringt två sådana. Båda avbröts innan de kommit till första inandningen...

Det är som skönt när de inte ringer. Samtidigt känns det elakt. De ska ju också tjäna sina pengar. Men det är ett aber det där med telefonförsäljare. Så är det bara... Jag vill inte bli påprackad någon religion vid min dörr, och jag vill inte tvingas lyssna till någon som vill få mig att prenumerera på kalsonger, vitaminer eller tubsockor. Vill jag ha något kan jag minsann fixa det själv.


Andra bloggar om:

No comments: