2006/09/20

Frihet

Jag är ledig i dag. Lovade att sova tills dess att sängen ramlade ner från taket (har loftsäng). Sov rejält länge, låg och drog mig i evigheter. Ofantligt skönt. Men sängen är så pass välgjord att den omöjligt kan ramla ner, oavsett om det drar fram en tromb eller om en bomb briserar. Allt annat kan ramla samman, men inte sängen. Det känns tryggt.

Så vadan göra med en dag som denna? Vila? Jajamen. Plocka lite prylar och få lite rena ytor igen? Jajamen. Dammsuga? Öh... Nej... Inte i dag.

Jag lyssnar för fullt på Eva Eastwoods sjätte platta som släpps i dagarna. Damen har släppt rockabillyn *buuhuu* och satsar på modernare sydstatstongångar. En nypa country, en nypa blues, en nypa dansband. Men, jag kan inte säga så mycket mer ännu. Har inte plöjt igenom alla 14 låtar än.

16.04. dagen har rusat fram fort. Kan tänkas att det är jag som är seg med tanke på mastodontsovningen. Har roat mig med att titta på personvalskryssen på val.se. Mycket intressant. Än så länge har kommunerna i Medelpad inte redovisat kommunvalet, men de börjar närma sig totalen för riksdagsvalet i alla fall.

I Sundsvall råder det polsk riksdag, eller nåt i stil med kalabaliken i Bender. Läs här. Summan av det hela är att vänstern kan tänka sig att leka med borgarna, medan centern kan tänka sig att samsas med sossarna. Och miljöpartiet är öppet för alla förslag, så länge Sverigedemokraterna (som kan få en vågmästarroll beroende på vilka partier som tar kontrollen över fullmäktige) hålls utanför. Eh... Ja. Förvirrande. Förhandlingar pågår på flera fronter. Jag hoppas att de kommer överens snart... Och att den allians som tillträder i fullmäktige inte blir en alltför ohelig sådan...

No comments: