2006/03/29

Jag – en baglady

Jag har flyttat in i resväskan. Mitt liv ryms i en miniväska på två hjul. ”Rullrull rullrullrull, rullrull.” Den låter mot asfalt och kullersten. Men det känns fånigt att gå omkring och dra den, så för det mesta hivar jag runt den i handtaget. Just nu är den upplagd på en pall i mormors sovrum. Parkerad för tillfället.

Jo tack. Jag vill väldigt gärna återerövra min lägenhet, men det lär dröja läääänge. Men mormor är ju glad. Och hon är så rar och omtänksam. Så väskan får stå där ett par dagar till, innan den får bekanta sig med nya rum hos andra snälla vänner.

Just nu sitter jag kvar och lyssnar på Takidas nya skiva. Ska skriva en ”så låter den – spår för spår”. Har tappat bort mina ord och vet inte riktigt hur jag ska komma fram till en hel artikel. Men det ska gå det med.

Dessutom saknar jag min bredbandsuppkoppling där hemma. Jag kan inte nyttja nätet som jag vill, här på kontoret hinner jag inte med mig och när man är på bortaplan vill man ju hellre umgås med dem som våldsgästas. Därav min till synes totala frånvaro här och i andra forum. Men jag finns! Jag har inte medvetet glömt bort en endaste en av alla raringar där ute.

Well. Dags att återgå till texten. Och så småningom till mormor.

No comments: