2006/03/01

Lust for life

Ibland liksom sinar orden. Motgångar, mothugg, interna stridigheter innanför pannbenet sätter stopp.

Men, jag ruskar av mig. Måste berömma R för en särdeles trevlig tillställning i lördags. Herregud, det blev en tolvtimmarsfest! Dans, roligt sällskap, givande (och ibland inte) diskussioner! Vad mer kan en flicka önska?

Vad mer är, vi har nu definitivt bestämt oss för att resa utomlands tillsammans. Medelhavet, typ. Inga närmre krav på destination än så. Bara det är ett ställe där man kan koppla av samtidigt som vi kan umgås, intensivt. Nu återstår bara en liten, liten detalj. Vi måste hitta en dag som vi kan träffas på för att boka in den där resan. Inte det lättaste. Vi jobbar skumma tider båda två, och jag ska dessutom bort på en massa kurser å det snaraste.

Men det löser sig. För åka ska vi.

Nu ska jag ägna en timme eller två i mörkret åt att lyssna på Anna+Iddes skiva. Jag ser fram emot att få höra deras tolkning av Toni Holgerssons underbara ”Blå andetag”. En av mina älskalåtar. Har många sådana, men Toni... Åh, Toni... Je t'adore! (eller hur det nu stavas)

Tokiga människa, tänker du nu. Ska hon inte sova? Visst, det låter som ett bra förslag, men jag har inte riktigt gått ner i varv ännu. Att ligga i mörkret och lyssna på musik kan vara precis det som behövs för att vaggas in i lugnet. Så det så.

No comments: