2007/09/03

Mitt liv i ”Glamour”

Tänk om mitt liv vore som en säsong av ”Glamour”. Så många spännande episoder jag skulle ha att berätta om och tänk så många som skulle logga in bara för att se vad som händer i mitt liv just precis nu.

Jag skulle då vara dottern. Den glamourösa. Jamen självklart! Och jag skulle vara förlovad med en man (det är min tredje förlovning, eller fjärde, men jag har inte varit gift ännu) som jag älskar över allt annat. Tror jag. Men jag misstänker att min trolovade har en fling med min morsa, ja de har ett förflutet tillsammans och jag tror att det finns något där fortfarande. Än så länge är det bara misstankar, men jag ska nog komma på nåt sätt att komma underfund med hur det står till.

Att jag misstänker det här är inte så underligt. Min förre fästman har nämligen barn med min mamma, de hade en het affär bakom min rygg och jag har nyligen förlåtit kära mor för det lidande hon utsatt mig för.

Min pappa är pappa till han som är pappa till min lillebror. Det är kanske lite komplicerat men vi har rett ut det där och julaftnarna är alltid roliga i vårt hem. Pappa, ja min pappa inte brorsans pappa (som är min halvbror), försöker att bli tillsammans med mamma igen, men det har flutit mycket vatten under broarna så jag tror inte att det kommer att gå vägen. Dessutom är han lite väl gammal för henne, tycker du inte?

Halvbrorsan, ja helbrorsans pappa, har precis fått tillbaka sin förra fru. Alla trodde att hon var död, men vi var bara lurade. Hon levde hela tiden, fick en snyggare näsa och lite större rattar, innan hon tog sig hem från slottet där hon var fången av en galen beundrare. Det blev ett himla hallaballo, han var ju tvungen att välja vilken av fruarna han skulle ha. Mamma eller den gamla flamman. Ja, mamma var tillsammans med min halvbrorsa. Men rätt nyligt så visade det sig att min pappa och hans pappa inte var samma person, så egentligen är han inte min halvbrorsa. Rätt skönt faktiskt. Han är rätt snygg och jag blev lite intresserad ett tag, men tyckte att det blev lite väl komplicerat...

I alla fall så är jag kär i min kille. Jag ska bara komma på ett sätt att se om han är kär i mig eller om han är tänd på mamma.

Fast... Jag är rätt så nöjd med mitt liv som det är. Vem orkar med dessa intriger? Och vem i hela världen skriver manus? Och hur gör de för att hålla reda på alla tåtar? Vem som är ihop med vem, vem som varit med vem, vem som har barn med vem och vem som ska få barn med vem... Jag fattar inte. Och att de kan komma på nya invecklade intriger för att hålla liv i liket i årtionde efter årtionde.... My o my.

Jag kan meddela att jag slår igång teven på förmiddagen innan jag pyser till jobbet och då går det inte särskilt många program att zappa mellan. Jag hänger oroväckande väl med i både ”Glamour” och ”Hem till gården”. Fast, jag tror jag föredrar det. TIdigare var det ”Sjunde himlen” eller vad den heter, den med religiösa familjen med hundra barn och goda gärningar att uträtta varje dag... En moralkaka för mycket till kaffet...

No comments: