2006/06/25

Resumé

Hej hopp så var den helgen över. Det är ju snart slut på hela juni! My gosh, tiden flaxar förbi i rasande tempo.

Helgen var i alla fall trevlig. Fredagen firades med sovmorgon, nödvändig sådan dessutom. Utan den hade jag varit en otrevlig, sömntörstande hagga. Jag lovar. Sedan bar det av till svärfar för fika, småprat och sånt där. Vi mellanlandade i föräldrahemmet för att svira om och kasta i oss lite mittemellanmat. Vidare till familjepartajet där vi var elva vuxna och sju barn. Grillning, prat, lekar och en massa prat varvat med ”skål” och ”å så trevligt vi har det” och ”tänk att det inte regnar mer ändå”.

Som sagt, trevligt. Kom hem vid halvfyrasnåret på morgonkvisten. Pigg som en lärka, vilket jag fortfarande var när jag klev upp. Det var jag rätt ensam om...

Väntan, väntan och väntan. Sedan blev det storskogen för mig och sambon. Vi åkte till Skallarna, mitt ute i landet ingenstans, för att tillbringa resten av midsommarhelgen med mor och far och tio hundar. Fisket var hellyckat. Mitt nya spö har en sådan härlig schwung och det bara nappade hela tiden. Hääärligt. Tänk va. I morse, innan resten av världen vaknade till liv, stod jag på en brygga i morgonsolen och bara njöt av tystnaden och glädjen över nappande fiskar.

Well. Jag är tillbaka i den urbana verkligheten nu. På jobbet.

~*~

En stund ägnades åt farmor i dag. Det är ett år sedan nu.

No comments: