2006/06/20

Anteckningar

En av mina vänner från skolan mejlade i går. Bifogat fanns ett dokument där hon skrivit ner en del av sina dagboksanteckningar från vårt andra år på gymnasiet (Boberg i Ånge). Helt makalöst roligt! Jag skrattade mig hes, och blev taggad att leta fram mina egna dagböcker (även om mina är mer pinsamma än underhållande).

Framför allt skrattade jag åt redogörelsen över hur vi fina Torpshammarsflickor blir kallade för Fränstahoror utanför Söderins i Ånge och hur jag går bananas och skriker ”Vi är inte från Fränsta! VI är från TORPSHAMMAR!” och börjar dra värsta ramsorna om Torpshammar. Fotbollsramsor du vet... Ge mig ett T!! And so on... Mina vänner blev mer än generade över mitt utbrott, Å slog snudd på rekord i gång och jag var arg.

Men vi blev inte kallade Fränstahoror någon fler gång. (GE MIG ETT T!!!)

Man kan väl säga att mitt heta temperament vid den tiden inte var så tyglat. Jag har lärt mig att handskas med det med åren men då var det härdsmälta titt som tätt.

Och så berättar hon om pojkarna! Vilka som var intressanta, vilka som inte var det. Och så avslutade hon med ”Mona och M tjafsar fortfarande med varandra”. Å... Som jag kommer ihåg det... Bitterljuva minnen.

Andra bloggar om: ,

1 comment:

Fisso said...

Ha ha ha! Härligt.
Vilka otroliga saker som sas och gjordes utanför Söderins efter Mittis!!