2006/06/18

Balkong

I dag har jag fyllt mina pilkorgar med blommor. Två blomlådor på balkongräcket fick ett innehåll av margueriter, vita, mixade tagetes, blå hängande lobelia och den lite större av lådorna fick också två lila blommor som jag just nu glömt namnet på... Men...

Well. Den stora korgen på golvet brukar jag ha en stammarguerite i, men i år hittade jag en sådan vacker dahlia i gult att alla tankar på andra blommor föll. Den har också fått sällskap av blå lobelia.

Tre krukor på bordet fick the leftovers... Tagetes och vit marguerite. Det blev trevligt i alla fall.

Nu, precis innan jag klev in och skrev det här och alldeles snart, sitter jag där ute på balkongen och lyssnar på The count bishops. Det är punkigt med blommor. Jag lovar!

Andra bloggar om: ,

1 comment:

crrly said...

Fint!

Är inte den lila en afrikansk margerit?