2009/02/14

Skellefteå

Jag lyssnar på minutsnuttarna av aftonens bidrag.

1. ”Never been here before”, Jennifer Brown. Souligt och segt. Skönsång. Lite trist första gången, men det är en låt som växer till sig. Inte en vinnare i långa loppet.

2. ”Show me heaven”, Lili & Susie. Powowow... De har inte tagit många kliv sedan 80-talet. Men det finns en driv. Jag gungar i takt med refrängen. Fastän jag inte alls vill... Jisses. Jag har blivit hjärntvättad av sambon. Så är det.

3. ”Kärlekssång från mig”, Markoolio. Nej men hugaligen. Men Markoolio... Ska det här vara nån form av ironi? Ja tydligen. Går det hem? Nä.

4. ”It's my life”, Amy Diamond. Samma visa som tidigare år. Stooch-stooch i bakgrunden, och så en snäll röst i bästa topplistestil. Gäsp.

5. ”1000 miles”, H.E.A.T. 80-tal var det ja. Men det är en stark låt, halvballadig så där. Jag gillar även här refrängen. Men så är jag ju pudelrockare i själen... ;-)

6. ”Jag ska slåss i dina kvarter”, Lasse Lindh & bandet. Jag har alltid gillat Härnösandspojken som lånar en del från både Hellman och Hellström. Jag trivs i den här svenska skolan, och så även denna gång. Jag kommer att lyssna mer på Lasse, fast jag kommer nog inte rösta fram bidraget till Eurovision.

7. ”Hope & glory”, Måns Zelmerlöw. Jag fasar alltid för Zelmerlöws låtar. Jo, jag vet att de kommer att spelas sönder och samman i evigheter evigheter och att jag kommer att utveckla hat med tiden... Så även i denna uptemposchlager. Vinnarpotential. O ja. Kommer jag att rösta? Nej.

8. ”What if”, Cookies n beans. Den här har jag sett fram emot mest. Frida Öhrn! Älska! Och bluegrass/country kan vara fantastiskt om det tas på rätt sätt. Och det gör den här trion! Jag vill att de går vidare. Refrängen är mycket njutbar. Och å vad jag tycker om...

Måns går vidare raka spåret till Globen, och jag hoppas och tror på Cookies. Sen kan väl både Lili & Susie och H.E.A.T få göra upp i andra chansen. Fast, Lili & Susie KAN mycket väl bli Måns sällskap.

Men det är bara vad jag tror efter tjuvlyssningen. Jag kan ändra mig heeeelt när jag tittar i afton i sällskap av fem sköna damer!

1 comment:

Anonymous said...

Hej ! :)
Just nu har jag en tävling på min blogg, vinsten är ett presentkort på sminkbutiken Pashion i Birsta City !

Välkommen att tävla! :)