2009/02/07

Melodifestival ja

Nu kan man lyssna på max en minut vardera av aftonens bidrag.

1. Emilia ”You're my world”. Klatchig, lite girliepop från 60-talet, lite soul. Äppelkäckt och rart. Jag tänker av någon anledning på S-connections version av ”It may be winter outside”.

2. Shirley Clamp ”Med hjärtat fyllt av ljus”. Vibratokalas. Pampigt, halvballadigt. Jag gäspar.

3. Alcazar ”Stay the night”. En hit. Klockorna klämtar i bakgrunden. Jag gillar refrängen, även om jag hört det här förut.

4. Nina Söderquist ”Tick tock”. Pampig röst, fast det visste vi ju redan. Starka kvinnor-tema. Halvrockigt fast lite gammalt på nåt vis. Gillar de elektroniska ”tick tock”-rösterna.

5. Jonathan Fagerlund ”Welcome to my life”. Jösses. Sockersliskpojkpop, hoppsasteg till skoldansen i nian. Jag mår illa. Även om grabben kan sjunga.

6. Marie Serneholt ”Disconnect me”. Om texten varit på svenska skulle Nanne ha gjort den. Och jag tänker Helena Paparizou. Taktfast liksom. ”Tam tam” och vick på höften.

7. Caroline af Ugglas ”Snälla snälla”. Otis Redding. Japp. Pianot är som klippt och skuret ur en av klassikerna. Och så blås på det då. Jag gillar låten ändå. Men, det är inte nåt som Sverige kommer att skicka särskilt långt.

8. Scotts ”Jag tror på oss”. Ah well. Håll i er. Här kommer Arvingarna i ”Fångad av en stormvind”-tempo. Jag kan riktigt se dansarna göra comeback. De behöver inte ändra på koreografin det minsta.

1 comment:

Anonymous said...

The skin disease is known by multi-colored fiber-like (filamentous) strands extruding from the skin!
[url=http://www.morgellons-disease-research.com/]morgellons syndrome[/url]