2008/12/14

Jag har ont, alltså lever jag

Efter lååånga arbetsdagar har jag nu satt mig över min egen vilja att fortsätta och i stället satt mig ner med datorn en stund. Jag har spacklat, slipat, målat, kladdat, tapetserat, lyft möbler och kartonger, flyttat på saker från en plats till en annan och tja... Stökat runt som värsta yrvädret.

Elo har varit här och hjälpt mig, enoooormt mycket. Fantastiskt att det finns så hjälpsamma människor.

Så. Nu är ETT rum klart. I alla fall med väggar och sånt. Två blodröda väggar och två ljust gråa. Fantastiskt. Färgerna är enormt bra. Möbleringen är inte nära på klar än, men jag känner att jag kan vänta tills efter jul med det. Det jag inte kan vänta med är vardagsrummet. Jag och Elo har satt upp grundtapet och nu ska det skäras längs fönster och lister. Sen ska listerna målas, torka och tejpas för att väggarna ska målas. Och tapetseras. Det blir silverfärg (riktig silverfärg alltså, inte grått) på tre väggar och svart/silver i tapeten på fondväggen.

Jag åker ju dock och jobbar i morgon så det blir till att ligga i för sambon. På fredag em kommer jag tillbaka och då vill jag få upp tapeten. Han vill sätta nya foder runt fönstren och jag hoppas då att det är klart när jag anländer. *pust*

Eh. Ja. Nu orkar jag inte tänka nåt mer. Vill bara sova... I min nya, helt fantastiska säng!

1 comment:

Anna said...

För precis ett år sen började jag och sambon spackla väggar i vardagsrum och sovrum. Vill aldrig mer bredspackla i hela mitt liv...

Hoppas att det onda går över och att det om några veckor bara känns alldeles underbart att vara i era röda, gråa, silvriga och svarta rum. :)

Kram!