2008/12/19

Åhå

Kan man tänka sig. Nu är det snart slut på arbetet för den här gången. Om dryga två timmar tar jag mig till vrån i Aspudden för ett par timmars sömn innan det bär av norrut. Med buss. Hu. 

Sist jag åkte buss fick jag gräla med chauffören. Sen svor jag på att ALDRIG åka med Y-buss igen. 

Ah well. Det är liksom ont om tågbiljetter denna fredag, så då får man göra undantag från svurna regler. 

Julklapparna är klara. Eller... Om mina bröder gör det de lovat är det klappat och klart. Gör de inte det får jag rusa in till stan på måndag för att komplettera med två paket.

Och så här är statusen på huset. Sambon fixar och trixar, men pedant som han är tar det tid. Så han har inte hunnit måla väggarna i vardagsrummet. Jag planerar för att göra det på lördag och sedan tapetsera på söndag för städning på måndag. Sen behöver jag möbler... Och så ska granen in.  Tada! It's christmas!

Men jag har inte så höga ambitioner i år. Det ska bara vara möjligt att vara i rummet. Och så ska allt skrot bort. Typ stegar och hinkar och papp. 

Jag har för övrigt snöat in på Blocket igen. Jag letar möbler för fullt. Och plock. Till min hjälp har jag kollegan Saras blogg. Den är störtskön! Spana in!

2 comments:

Sara said...

STORT! Du har också en blogg! Det är jättekul! Ska lägga till på bloggkoll. GOD JUL

Mona said...

Klart jag har... :-) Fast jag har blivit en mycket sämre bloggare med åren...