2007/10/23

Ge mig tre anledningar!

Okej... Nu har jag fått ytterligare inviter till Facebook. Alla gör det uppenbarligen, facebookar dagarna i ända. Till och med de som jag inte trodde skulle falla för frestelsen.

Jag har hela tiden hållit mig kallsinnig. Vill inte in i ännu ett community, jag vet hur lätt det är att lägga ner alltför mycket dyrbar tid på dylika platser. Men så börjar folk att påpeka att ”jamen då kan du vara med i Dagbladets klubb där! Vi är rätt många nu” och andra kommer med kameror och skrattar sedan ”den här måste jag lägga ut på Facebook”.

Så. Ge mig tre vettiga anledningar till att gå med i Facebook. Och jag har redan hört att ”alla är där” och ”du kan hålla kontakten med vänner”. Jag träffar ändå på dem och håller redan kontakten så det är i skäl nog för mig... Kom igen. Övertyga mig!

9 comments:

Per said...

Eftersom ”alla” redan är på FB så räcker det ju med att du är med där. Så då kan du ju strunta i dom där andra communitysarna, eller vad det nu blir i bestämd pluralform...

Jag startade en Battle mellan ICA Kubiken och Konsum Katten idag, bara en sån grej är värd att delta i ;)

Eleonor said...

Jag tycker att det är roligt att ha fått tillbaka kontakten med en massa människor som liksom 'försvunnit' under årens lopp.. klasskompisar, arbetskompisar, barndomskamrater.. m.fl.

Sedan finns det som sagt en hel del roligheter man kan göra där oxå. ;-) Och man behöver ju bara engagera sig så mkt som man vill & har tid...

Kan ju berätta att det är ett gäng gamla klasskompisar t oss fr gymnasiet där, som du nog inte haft kontakt med på länge. :-)

Anonymous said...

Men HALLÅ!! Till och med JAG är där!!! Vsrför skulle du INTE??

Maria

Mona said...

Per: Hm... Ja... Men jag har redan struntat i communitys... När bloggandet ökade hamnade de flesta av vännerna där i stället, men nu verkar det som om de bytt ut bloggandet mot Facebook. Ska man då vara som en av alla andra i strömmen? Och hejsan! Hur ska det där battlet sluta då? Personligen hejar jag på Konsum, men antar att Ica kommer att ta hem det hela...

Eleonor: Gamla klasskamrater ja... Vill man träffa på dem igen? ;-)

Maria: He... Sant... Vi får väl se hur det går. Ska jag orka stå emot grupptrycket eller inte?

Eleonor said...

Meh! MONA då... Man kan ju välja vilka man vill adda som vän eller inte (dvs ha kontakt med eller inte), men personligen så tycker jag att det är roligt att höra hur alla utvecklats under åren.. och se bilder osv från deras liv. Men det är ju jag det.. ;-) (I love Facebook.. *ler*)

Dessutom så har jag faktiskt fått en del nya bekanta, samt även fått tillbaka kontakten m folk som flyttat fr landet på det här sättet. :-) M a o så är det nog det gränslösa i Facebook som tilltalar mig mest.. *ler*

deeped said...

1. Jag är där.
2. Du kan alltid slut att vara där.
3. Det är blått.

Anonymous said...

Men kom igen nu! Va tvekar du på?

maria

Anonymous said...

eeh! face book.. va ha hä förna örl då?

Unknown said...

Stå på dig, Mona! Du och jag kan väl bilda Utanför-FB-klubb ihop? :)