2007/04/01

Knäck

Det här med dagjobb gör mitt bloggande lidande. Vem har tid att blogga när man lever Svenne-liv?

Har hittat idéer och uppslag, men hittar inte tiden att utveckla dem. Inte än. Har tre veckor kvar, förhoppningsvis räcker det med tre veckor till för att landa projektet. Sedan återgår jag till ordinarie schema, och får timmar på vettiga tider över. Vettiga i mitt liv i alla fall.

Fast på sätt och vis är det skönt att jobba dag.

Har varit på kalas. 4*30. Italiensk buffé och kavajer. Sambon fick bryt när jag letade fram morfars gamla dansskor. ”Du ska inte på nån maskerad vet du!” Men jag älskar de där gubbskorna med bred klack. Härligt skinn, mjukt ingådda, omklackade och omsulade och i så fint skick. Passar mina fötter perfekt. Och nog tyckte jag att de passade till mina guldstrumpor och min väst. Så morfars skor fick dansa igen.

Nu ska jag se på importfilm. Och lägga in dagens Ginza-skörd i datorn.

No comments: