2007/04/26

37 minuter

37 minuter in på en ny dag. Har precis kommit hem, kontaktat nätverket och rattat in rätt tevekanal. Har jobbat och tagit en drink med mina kollegor. Ja, en drink. Old school – en fyra bacardi, cola och en massa is.

Är egentligen ledig i dag, eller ja, i morgon kanske du säger. Men telefonmötet passade in någon annan dag, så torsdag blir jobbdag ändå. Tänkte mig en slappardag. En sådan då man inte ens går utanför dörren. Aja.. Snickelisnack. Får ta det en annan gång.

Jag har i alla fall fyndat en skivsamling. Elo tänkte slänga sina vinylplattor. Jag skrek rakt ut att så får man inte göra. Så nu är jag två backar vinyler rikare. Tänkte ta och dammtorka dem på fredag, gå igenom allt och se vad som ska sparas. Det finns en del guldkorn och jag är glad att hon inte hann köra släpet till soptippen...Nu återstår bara frågan: Går det in två backar till i mitt spettefulla förråd?

No comments: