2007/03/10

Sverige stannar

I kväll stannar landet upp. Det är finaldags.

Nä. Jag överdriver. Landet stannar inte, jorden fortsätter att snurra och livet går vidare trots att det är Melodifestival i Stockholm.

Men det är många som engagerar sig.

Jag tänkte tippa. Skrev en krönika i går med två listor, men den är inte utlagd på nätet. Typiskt. Jag kommer inte ihåg följden i listorna. Attans.

Well. Jag tror i alla fall så här, någorlunda:
  1. Måns Zelmerlöv
  2. The Ark
  3. Sebastian ELLER Sonja Aldén
  4. Sanna Nielsen ELLER Andreas Johnson
Det är mellan dem det står. Sedan kan det gå hur som helst. Tror dock att Book, Nilsson och fröken hamnar i botten.

Jag vill att det blir så här:
  1. The Ark
  2. Andreas Johnson
  3. Sebastian
  4. Sanna Nielsen
  5. Sonja Aldén
Sedan kvittar det för mig. Det är de fem jag vill ha i toppen. Även om jag nu tror att Zelmerlöv har charmat alldeles för många telefonterrorister och således kan kamma hem segern med sitt smil...

Och just ja. Någon ballad kan skrälla.

He... Snacka om att jag säkrat med både hängslen och livrem...

Andra bloggar om:

1 comment:

Anonymous said...

Jag gissar att Sarah Dawn Finer vinner i kväll. Hon sjunger ganska bra tycker jag.