2007/03/19

Disk, disk, disk

Den stora nackdelen med att laga mat varje dag är att det liksom byggs berg av disk i köket. Jag bor i en etta (ja, fortfarande!) och utrymme är en bristvara. Jag försöker att hålla undan, det måste jag annars blir jag gäl'n. Kan få riktiga knäppryck av röra, stök och plock.

Har skaffat rutiner. Äter frukost, lunch och middag, däremellan vettiga mellanmål. Det gör att jag måste laga mat. Eller, jag gillar inte att köpa färdig mat varje dag. 1. Det är dyrt. 2. Det är långtråkigt (om jag inte äter sushi varje dag vill säga ;-). 3. Det är inte direkt hälsosamt (om jag inte äter sushi varje dag vill säga ;-).

Anyways. Jag gillar att laga mat. Tycker att det är riktigt roligt om råvarorna är bra och jag kan hitta lite roliga vinklar i rätterna. Men det där stöket efteråt. Woi, woi... Disk. Disk. Disk och åter disk. Mina händer blir snart narigare än nariga.

Mä. Lätt problem att lösa, tänker du. Köp en diskmaskin! Hm. Visst. En etta. Jag bor i en etta. Fan... Jag bort FORTFARANDE i en etta...

I gotta get out of this place...

1 comment:

Fisso said...

Diska är fan den värsta av alla städsysslorna hemma.