2006/07/22

John Blund

Jag fick ett sent besök från John Blund i natt, eller tidigt om man föredrar att kalla 04.00 för morgon. Så. Jag sov. Missade tåget till Västra. Men som tur är går det två turer åt samma håll denna lördag. Så jag hinner ta den senare.

Det är något som heter Fränstastyran i min gamla hemby. I går spelade Takida där och ungdomstältet stoltserade med akter som The grand opening. Det missade jag då. Jag var och såg Kjellvander och Winnerbäck i Sundsvall i stället. Skrev två recensioner till dagens tidning men har redan ångrat mitt betyg på Winnerbäck. Han borde ha fått en fyra, inte en trea. Well... Det är så dags nu.

Anyways. Jag åker snart västerut. Det blir Styran i kväll med sambon och vänner. Jag hoppas på uppehåll och trevliga stunder. I fjol jobbade jag den här helgen så det var första gången under dessa tio år som jag helt och hållet missade Styran. Annars brukar Kakorina och jag gå, fast först brukar vi ha världens baluns hemma hos mig. Det är snudd på att jag blir lite vemodig. På sätt och vis saknar jag mitt boende där uppe, i alla fall sådana här gånger.

Sen så är det helt plötsligt osäkert med Yran också... Lars-Råger har glömt vårt samtal om boende och nu finns ingen plats. Tror han. Håller tummarna så det knakar att han löser det. Det är ju liksom lite svårt att få tag på hotellrum nu, samma vecka som kalaset börjar... Jaja. Jag får väl tälta i värsta fall... *huuuuu....*

Nej men Monaihallen! Vad är det du sitter här och gör? Neggar du? *rycker mig själv i örat* Du har ju semester! Du har all tid i världen att göra det du vill! Gnällmomma! Dessutom, ja faktiskt, så är det sommar där ute. Så sluta gnöla och ge dig ut! Du hinner ta en prommis innan du ska åka tåg. Sjas!

Andra bloggar om: ,

No comments: