2006/07/11

Farbror doktorn

Nu har lilla burken fått läggas in på macsjukhuset. Två veckor får jag vänta, minst. Killen som ska kirra mitt problem har semester. Disken är kraschad. Troligtvis kan de inte rädda nåt på den. Men... Det är ett världsligt problem och jag går inte under. Jag går inte under. Det är ett världsligt problem. Ingen större katastrof... *suck*

Aja.

Gatufesten ja. Den var bra. Station Gatufesten lyckades klockers med sina bokningar. Bara rolig musik. Vapnet var strålande. Tiger Lou missade jag eftersom jag recenserade ett försenat Takida på Norra scenen samtidigt. Laleh var ljuvlig. Typ.

Vädret har varit stundtals tropiskt. Enorm hetta. Varmt, varmt, varmt. Det var skönt att komma in på jobbet där vi har klimatanläggning. Visserligen var det 27 grader även där, men det var betydligt svalare än utomhus. Tyvärr kraschade anläggningen i torsdags kväll. Serverrummet var hetare än bastun och det blev panikutryckning för att få ner värmen. Snacka om att det tjöt väldeliga från de stora rackarna där inne.

Nu har jag semester. Kompade ut en dag tidigare på grund av allt extraarbete jag lagt ner under Gatufesten. Vad jag ska göra? Hm... Tja... Vila lite. Jobba lite (ja faktiskt. Jag ska recensera en del och så har jag mina krönikor att plita ihop). Jag ska se Christian Kjellvander och Lars Winnerbäck och sen är det min favoritfest för sommaren. Storsjöyran. Ska bli superskoj.

Sambon och jag ska försöka hitta på nåt tillsammans också. Det lär bli en tid i stugorna misstänker jag. Men jag har planer på att göra saker mer lokalt också. Kanske hyra en liten motorbåt i Juniskär? Åka till Hemsö fästning och gå på guidad tur? Åka till Järvsö och mysa? Det finns mycket att göra på nära håll. Fast... Det skulle vara roligt med en tripp till Stockholm också... Och till Småland... Men... Ja... Vi får se. Det är semester och ledigt och jag tar dagen som den kommer. Även utan min älskade lilla bärbara pärla med titanskal...

No comments: