2006/05/01

Utgång är lika med hemgång

Nä, jag är nog inte riktigt klok. Klockan kvart över tio i kväll tog jag mig en promenad, söder runt. Luften var fylld av frän doft från brasor och fyrverkerier och det hördes fyllesång i många olika kvarter. Men jag trivs vid sådana stunder, som den utomstående betraktaren. Alltså, jag hänger inte på fönsterblecket och tjuvkikar in hos familjerna runt omkring. Så galen är jag inte. Men jag går omkring och tittar, iakttar. Det pågår en massa olika liv överallt. Så många tankar i så många olika skallar.

In på OKQ8, hem med en cola och ett par filmer till. Jag har suttit i soffan rätt så mycket i dag. Det har varit helt underbart. Veckan som gått har inte bjudit på många timmars sömn och jag har haft en del att ta igen. Man kan nog lugnt påstå att jag samlat på mig en massa styrka den här dagen. Filmerna har avlöst varandra, telefonsamtalen likaså. Så jag har inte varit helt asocial...

Jag var faktiskt ut med två töser i lördags, först lite umgänge och Buzz hemma, sen Players och Bishops. Hemgång vid två. Tog en gravöl med Ugglan som ska flaxa till nya jobbmarker i Stockholm, den lilla svikaren...

Nu ska jag krypa upp i soffhörnet en stund till. Passade på att köpa med mig Mojo hem från macken när jag var ute på strövtåg. Specialnummer med Elvis... Caramba. En cd med 15 spår på köpet, ”Hail to the king”. Cash, Orbison, Flamin' groovies, El vez, Dean Carter, Dead Kennedys... En underbar godbit. Jag lovar...

Här ska läsas och lyssnas.

Over and out.

1 comment:

CV said...

Nå, hur var skivan? Var den bra? Du får berätta i bloggen.
RS
kulturbloggen.com