2006/05/31

Sommartecken

Ja. Det är tokigt ljust här uppe hos mig, nätterna igenom. Jag älskar det. Att promenera hem mitt i natten och ändå se ljuset. Ah...

Ett tecken så gott som något är presentationen av årets Sommarpratare. Det är en tradition som jag uppskattar, att lyssna på människor som pratar om intressanta saker, förhoppningsvis.

Listan ser ut så här:

JUNI
18 Prinsessan Märtha Louise
19 Niklas Wikegård
20 Mohammad Fazlhashemi
21 Nina Yunkers
22 Göran Malmqvist
23 Nisti Stêrk
24 Rikard Wolff
25 Åke Ortmark
26 Malin Alfvén
27 Annika Ström Melin
28 Tomas Sjödin
29 Maria Johansson
30 Björn Olsen

JULI
1 Alexandra Rapaport
2 John Ajvide Lindqvist
3 Johan Rheborg
4 Greger Hagelin
5 Pernilla Stalfelt
6 Christer Ericsson
7 Zanyar Adami
8 Klas Östergren
9 Maria Möller
10 Jackie Jakubowski
11 Mikael Engström
12 Vesna Stanisic
13 Agneta Ekmanner
14 Pär Holmgren
15 Erika Sunnegårdh
16 Mikael Persbrandt
17 Malin Berghagen
18 Christopher O’Regan
19 Louise Bjurwill
20 René Vázquez Diaz
21 Alice Timander
22 Andreas Johnson
23 Magnus Härenstam
24 Tuva Novotny
25 Jenny Wilson
26 Carl-Magnus Stolt
27 Åsa Larsson
28 Kattis Ahlström
29 Mikael Strandberg
30 Sigrid Rausing
31 Åsa Sandell

AUGUSTI
1 Werner Vögeli
2 Gellert Tamas
3 Linda Olsson
4 Ayesha Quraishi
5 Inga-Britt Ahlenius
6 Olof Thunberg
7 Anna Takanen
8 Charlotte Perrelli
9 Lena Nyman
10 Carlos Decker-Molina
11 Helen Sjöholm
12 Per Naroskin

Jag tänker lyssna på en rad av dem. Sundsvallstösen Helen Sjöholm exempelvis. Självklart måste jag höra vad Mikael Persbrandt har att säga. Lena Nyman har säkert en alldeles speciell historia i bakfickan liksom duktige Gellert Tamas. Rikard Wolff har en röst som får mig knäsvag, det spelar ingen roll vad karln pratar om, jag darrar ändå. Jenny Wilson, denna underbara sångfågel, ska också bokas in i kalendern.


No comments: