2007/11/25

Samvetsfråga

Om du har bokat en tvättid och kommer ner i rätt tid och ser att någon annan tvättar, vad gör du? Jag tittade, konstaterade att det var 20 minuter kvar innan maskinerna skulle vara klara. Vände, gick upp och väntade ut tiden. Tänkte att det är okej, jag har ju ändå hela eftermiddagen på mig så jag hinner. Gick ner igen efter en halvtimme. Maskinerna klara, men inte en tvättande ande inom synhåll. Vad gör du då? Jag vände igen, väntade ytterligare en halvtimme. Samma procedur. Ingen tvättande ande i närheten. Maskinerna fyllda av killkläder.

Det har nu gått två timmar och maskinerna är fortfarande fulla av tvättande andens pryttlar. Så. Vad göra? Hiva ut skiten eller avvakta? Vems kläderna är har jag ingen aning om. Det stod nämligen tämligen inget namn på tvättlistan...

Och YES. Jag förstår hur det kan komma sig att folk börjar bråka i tvättstugan. Fullt och fast... Drummel....

5 comments:

Unknown said...

Efter två timmar hade jag definitivt gått ner och hivat ut de andra kläderna. Utan dåligt samvete alls. (Men jag hade dubbel- och trippelkollat att jag verkligen hade bokat just den dagen innan jag kaxade till mig...)

Hoppas att det löste sig!

Anonymous said...

Jag skulle aldrig i livet vänta i två timmar.
Jag skulle skyffla ut tvätten så fort den var klar och stoppa in min egen.

Mona said...

Hm. Och jag som är så stolt över att jag tyglade mitt humör... Samtidigt vet jag att om jag haft min ork i behåll hade jag gjort exakt så. Slängt ut skiten... Oh well. Jag ska ju ta det lugnt så jag försöker hålla tempen låg... ;-)

Anonymous said...

Jag skulle inte göra det i vredesmod, det känns bara helt självklart om det är min tvätttid.

Mona said...

Sant... Vi får se vad som händer i morgondagens tvättstugedrama. Har bokat ny tid...