2007/11/10

On my stereo

Christian Kjellvanders nya är så ljuvlig. Det är kärlek! Stooor kärlek. Jag har hittat mitt livs ledmotiv för ett par år framöver. Och jag vill ha hans röst nära, nära. I öronen, i huvudet, i hjärtat. I benen när jag går. I fingrarna när jag skriver. I tankarna när jag samtalar. Jämt och ständigt. Tja... Fast kanske inte när jag vill partaja...

The Hives nya är ojämn. Några av spåren är som vanligt storartade. Jag gillar singeln. Mycket! Men jag är aningen besviken på helheten. Hade väntat mig fler stordåd i antijantelagens anda. Några av låtarna får mig dock att studsa jämfota i mina fiktiva kickerkängor. Jag hör hur min låtsade nyckelkedja studsar mot de slitna jeansen och hur hatten på huvudet guppar i takt med mina hopp. Så helt dåligt är det ju verkeligen inte.

Britney Spears nya överraskar mig. Vansinnigt mycket! Det är det bästa hon någonsin gjort. Kanske är det inte så dåligt för oss som lyssnar att hon mår dåligt, om hennes musikaliska resultat blir på det här viset. För detta är en partyplatta av stora mått. Dedadedansa natten lång! Jag som aldrig gillat nåt av det hon gjort tidigare... Gissa om jag är förvånad över min egen reaktion...

1 comment:

Unknown said...

Vad nyfiken du gör mig på Christian Kjellvanders och Britney Spears skivor!