2006/08/22

Tänk om jag kunde...

...skriva böcker som Stieg Larsson... Håller på med ”Flickan som lekte med elden” just nu och kan inte sluta. Jag tycker som om hans sätt, hans språk, hans research. Allt. Synd att han inte finns i livet och kan skriva fler böcker...

Jag gick av mitt pass för tjugo minuter sen. Woha. Ledigt, ledigt. Det ska bli skönt, sa tösen som jobbat ett helt pass efter semestern... Eh.. Men det ska bli trevligt, skönt och allt det där.

Förresten. På vägen hem från jobbet hamnade jag mitt i en rafflande polisjakt. Tre killar på en moppe, två av boysen utan hjälm, möter polisbil på gatan. Polisen svänger efter dem, konstaterar att tre på en moppe (som för övrigt var utan baklykta och hade fladdrande framlykta) är minst en för mycket. Två sekunder senare kommer två mörkklädda ynglingar i full galopp över gräsmattan och sneddar ner över slänten vidare mot räddning undan polisen.

Jajamen, det kan vara spännande att promenera hem sena kvällar.

//M

No comments: