2008/11/08

Återuppstånden

Okej. Just nu är det här något som jag ägnar mig åt enbart för att jag måste försöka hålla mig vaken. Och det, mina kära, är inte det lättaste. Klev upp tidigt i morse, åkte tåg till stora staden och var på jobbet en sisådär två timmar innan arbetspassets början. Sedan kom överraskningarna slag i slag. Vi var fyra (vilket är någon för lite) som skulle få sällskap av en femte. Den femte kom, men med magsjuka. Jag vill inte sitta bredvid någon som har magsjuka, varpå den femte begav sig hem till sin säng. Den femte skulle ha tagit det sena passet, men det går ju inte att jobba från sängen så. Ja. Här sitter jag nu. 04.40. Trött som en urlakad gurka i gurkburksfabriken. Titta på teve? Nä. Läsa på nätet? Nä. Orkar inte mer, även om svenskadansband.se har en underbar bildbank.

Vad gör då en trött virrpanna? Tänker att bloggen kan behöva en uppdatering. Men vad uppdatera med? Bladder. Ja, just det. Bladder. 

Kan för övrigt meddela att jag och sambon i jakt på nya bolster provat oss fram genom säkerligen 60 olika varianter av continental-sängar. Det finns fasligt många alternativ bara i Sundsvall. Och en del är sååå sköna. Dyra. Jappedidu. Men en sån ska det bli i nya huset. Vi ska bara göra klart med alla papper. 

Jag har ägnat några timmar åt det där med att anlita mäklare också. Det är ju en djungel. Och det skiljer rätt mycket i pris mellan olika firmor. Har nästan bestämt mig, men drar mig för allt stök. Måste ju tömma ettan på en rackarns massa pryttlar innan jag kan släppa in någon med kamera. Och det är svårt när jag inte har någonstans att göra av dem, än.

Men. Allt verkar ju lösa sig elegant. 

Om man bara finge sova en stund nu. Bara en liiiten stund...

3 comments:

Anonymous said...

Hej! Vad är det jag läser... Ska vi bli typ nästan lite långt men ändå grannar? Faan vad kul! Snacka nära och bra! kanske man kan få åter uppta bekantskapen med er igen era små troll!?! Vore ju hu j*la fränt som helst jö!?! //Kram

Anna said...

Hoppas du överlevde maratonpassen!

Håller tummarna för att alla papper fixar sig och att det går, under omstänbdigheterna, lätt att både fotgrafera lägenheten och att sälja den!

Mona said...

Vickis: Jo, det är nog så. Vi har inte signerat några papper än, men allt lutar åt det. Från 1 december. Det du! ;-)

Anna: Joooodå. Jag överlevde, men är fortfarande så där seg som man kan bli av ett långt vakpass. Men det ger med sig! Och jag har tagit underbara promenader på Söder för att pigga upp hjärnan! I dag lär det dock inte bli nåt sådant, det tokregnar här.