2009/08/15

Snabbsemester

Nu har vi kommit hem efter en minst sagt intensiv vecka. Göteborg-Madonna-Trelleborg-båttur-Rostock-Lübeck-Danmark-Ljungby-Vingåker-hemma... Trevligt om än väldigt komprimerat.

Men jag hinner inte mer än hem innan jag börjar planera för nya saker. Det är ju kallt! Det är ju höst! Redan! Så, jag vill hoppa på ett plan och ta mig till nån varm ö. En vecka bara. Men jag behöver lite sol och värme och sköna böcker i skuggan. Om så bara för en vecka. Nu ska sambon bestämma sig för om han vill följa med eller inte. Gärna lite raskt så att jag hinner boka en sista-minuten från Sundsvall. Det är dock inte alltid så lätt för pojkstackarn... Det tar tid att fundera igenom alla varianter, ska/ska inte, vad missar jag/vad ska jag göra i stället.

Dessutom ska vi hinna med att välja ut ett nytt parkettgolv, nya lister, nya foder till fönster, skrapa och lasera om altanen, åka till Nora, Graninge och Fågelsjö.

Tur att det är någon vecka till kvar av semestern... :-)

Jag har lite andra småprojekt på gång här hemma också. Det viktigaste av dem är Operation belysning. Har ränt runt på loppisar och auktioner och hittat en del guldkorn. Ett av dem:




Trearmad golvlampa med skärmar som ska kläs om, de tålde inte en försiktig tvätt... Och dessutom vill jag dra om kablarna i den för att vara säker på att allt är fräscht...

Jag undrar lite över vem som gjort lampan. Hittade följande stämpel undertill:



Aningen suddigt, jag vet, men den riktiga kameran ligger i Elos bil i Sundsvall...

2 comments:

Mona said...

Hello! Snygg blogg <3

Mona said...

Tack Mona. Snyggt namn! ;-)