2008/02/19

Kl 03:00

Är precis på väg att glida in i djupare sömn när jag dras tillbaka upp mot vaken yta av musik. Högljudd musik. Där i gränslandet undrar jag över vad det är som spelas i min hjärna, men så höjs volymen ytterligare och nu råder det inga tvivel längre. Min granne är knäpp. Han spelar två låtar på maxvolym. När den andra närmar sig slutet ställer han sig vid sin egen dörr och dunkar i postinkastet. Som en ettrig, illvillig marodör i trotsåldern. Fem minuter står han så. Slammer, slammer, slammer.

Jag kliver upp. Tar sikte på hallen. När han hör min hand på dörrhandtaget slutar han lika plötsligt som han började.

Jäkla idiot.

Mitt i natten.

Jag ska ge igen...

2 comments:

Anonymous said...

Spela lite DiLeva för han..hehe!!
Så ska han få känna att han lever.
Ha de!!
Steffe

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Câmera Digital, I hope you enjoy. The address is http://camera-fotografica-digital.blogspot.com. A hug.