2008/01/08

I'm alive and on fire (eh right... Men snart så!)

Förra året avslutades med magsjuka, det nya inleds med dunderförkylningen Allan. Den lilla rösten i mitt huvud envisas med att tjata om jobbet medan jag försöker ducka undan och styra in konversationen på andra ämnen.

Men det är snart april. Denna vecka ska jag löneförhandla och skriva kontrakt. Och i dag trillade det ner ett mejl om att Danko Jones spelar på Tyrol 8 april. Så du ser. Det börjar ta sig det här året också...

Jag har gömt mig ett tag nu. Hukat i min lya och undvikit nya intryck. Bläddrat sporadiskt i tidningarna som prasslande smugits in i mitt brevinkast. Jag har lagt böckerna på hög och skivorna har jag ställt på högkant bakom teven. Facebook? Hm. Njae. Jag har kollat av mejlen men inte engagerat mig i någonting. Jag har följt bloggare, men inte tagit mig tid att tänka igenom inläggen så pass att jag känner att jag kan kommentera dem.

Förhoppningsvis vänder det snart.

1 comment:

Unknown said...

Skönt att "hör aifrån dig" här igen. :)

Lycka till med vändande och kontraktskrivande! :kram: