2007/05/05

Skugge, en skugga i bloggosfären

Linda Skugge lägger ner bloggandet på grund av elaka kommentarer och hot. Well. Hot ska vi inte acceptera. Elaka kommentarer, det hör tyvärr till livet.

Men att sluta blogga på grund av det, vad ger det för signaler? Hon ger upp. Viker sig. Lägger ner.

Jag har läst hennes blogg väldigt sporadiskt, jag kommer troligen inte att sakna den. Det jag däremot kommer att sakna är den debatt som hon faktiskt skapar inom bloggosfären. Hennes skugga lär ligga kvar en bra stund framöver. Framför allt genom dem som håller hennes fana högt, de som hyllar allt hon gör och säger.

De är rätt många. Jag kan nog drista mig till att påstå att hennes fans är väldigt många, och rätt så ofta högljudda. Varför valde då Skugge att lyssna på de anonyma och inte på dem som hyllar? Tänk om alla artister eller band runt om i världen skulle sluta bara för att det finns folk som inte tycker om dem? För att folk säger elaka saker?

Världen består alltid av dem som inte tycker likadant. Personangrepp är väl inte så där vansinnigt roliga, det håller jag med om, men på något vis måste väl de kunna motas undan? Eller nonchaleras.

Att lägga ned, tja... Näe. Men då är jag å andra sidan inte i Skugges sits.

Andra bloggar om:

No comments: