2006/09/22

Back off bitch!

Oj! Jag har varit en sådan där människa som jag aldrig trott att jag skulle kunna vara! En sådan där som säger ifrån om maten är kall på restaurangen eller som säger till bartendern som är otrevlig. En sådan har jag varit!

Jag och Elo var på kalas i veckan. Hon fick sin present, en kväll på spa med middag och hotellövernattning. Mycket trevligt kan tyckas (det är bra att ge bort presenter som man själv kan följa med och njuta av ;-). Men vi reagerade båda på det totalt oproffsiga bemötandet vi fick. Totalt ointresse. Vi var till besvär. Och skäll fick vi också.

Jag tar rätt så mycket. Tycker inte att det är någon idé att reta upp sig i onödan. Men jag fick spel. I efterhand så klart! När personalen gått hem. Så jag har i veckan kommit på mig med att fundera. Vore det min personal skulle jag som chef vilja veta vad som försiggår. När personalen skrämmer bort kunderna är det ju illa. (Det var fler kunder som reagerade på samma saker som vi gjorde, så jag var inte extra känslig.)

Så, i går skrev jag ett mejl. Skrev hur jag uppfattade det hela. Att vi fick vår vistelse till vissa delar förstörd. Vi var där för att koppla av, inte för att bli utsatta för detta. Skrev under med namn och telefonnummer. I dag, för en knapp timme sedan, ringde telefonen. En mycket ledsen tösabit förklarade sig. Och jag fick genast dåligt samvete, som å andra sidan gick över rätt så snart eftersom jag faktiskt inte alls överreagerat.

Men jag tackade nej till en gratis vistelse. Det var inte för att få några nya behandlingar som jag klagat. Jag ville bara att de ska tänka sig för. Hur man bemöter kunder är avgörande för en framtida verksamhet.

No comments: